vasárnap, szeptember 20

Péntek reggel elindultuk Szekszárd felé, ahol most hétvégén voltak a Szüreti Napok...
A munkatársakkal Érden, az Ófaluban találkoztunk, ahol megnéztük a minaretet, ami 23,0 m magas.
Százhalombattán a régészeti parkot jártuk körül, itt bementünk a kb. 10 évvel ezelőtt rekonstruált halomsírba is.
Dunaújvárosban a szocreál építészet remekeire vetettünk egy pillantást.
Utunkat folytatva egy dunakömlődi halászcsárdában ebédeltünk, itt a kis bográcsban felszolgált halászlé nagyon jól esett.
Pakson az erőműnél is időztünk egy keveset.
Szekszárdon Vida Péternél borkóstolón vettünk részt, ahol 7 borral ismerkedhettünk meg.
Másnap Babits Mihály szülőházában tettünk látogatást, ahol rengeteg érdekességet lehet megtudni a költő életéről.
Este, a közös vacsorát követően - meglepő módon - borkóstolással folytatódott a program.
Ma, a szállás elhagyását követően a Sárköz fővárosában, Decsen, a babamúzeumban jártunk, ahol - életképeken keresztül - a sárközi hagyományokról lehetett bővebb információt szerezni.
A tájház meglátogatására hivatalosan heti két alkalommal van lehetőség, de előzetes bejelentkezés alapján szinte bármikor megtekinthető. Nekünk is sikerült bejutnunk, bár az előzetes bejelentkezés az kb. csupán 10 perc volt.
A Sárközben tett kirándulás alkalmával pillantást vetettünk az 5, sárkozi település emlékhelyére is, ahol kőtáblák tisztelegnek Őcsény, Sárpilis, Decs, Alsónyék és Báta előtt.
Szálkán a Szálkai-tavat tekinthettük meg. Szálka mellett a szekszárdi dombvidék leghosszabb északkelet-délnyugati irányú völgyének elzárásával szabálytalan alakú víztározó jött létre. Ez a mesterséges tó ma a falu legnagyobb vonzereje, területe 67 hektár.
Grábócon szerb ortodox templomot és Magyarország egyetlen működő szerb ortodox kolostorát láthattuk, ahol csupán két apáca lakik.
Este 5 körül Bonyhádon sikerült beülni egy vendéglőbe, ahol hihetetlen jó ebédet adtak. Pácolt sült csülköt adtak hagymás burgonyasalátával. Akkora adagot adtak, hogy senki nem maradt éhes, és nem csak jó, de nagyon finom is volt az étel.
A kirándulást lezáró esti hazautazás is jó volt, mert friss élményekkel feltöltődve töltöttük utunkat, hisz egy nagyon jó hétvégén lehettünk a Sárközben.