vasárnap, május 4

A Szegeden töltött néhány nap úgy sikerült, ahogy szerettem volna, sőt...
Meglepődtem, hogy végre Rubik kockákra bukkantam az egyik bevásárlóközpontban. Már hónapok óta szerettem volna venni - igaz, csak 4 játékboltba mentem be itt, Bp-en - de mindenhol azt mondták, hogy elfogyott...
Nugodtan pihenhettem át 3 napot, és minden lelkiismeret furdalás nélkül aludhattam délután 1-ig-2-ig...
Névnapomra megkatam azt a filmet, amit folyton lesek az üzletek polcain, ez a Lesz ez még így se! Igaz, a film teljes hosszábban annyira nem pörög, de van néhány jó poén, ami nagyon tetszik.
Végre nem kellett csalódnom az időjárásban sem, mert 7 ágra sütött a nap. Már nyugodtan ki lehet ülni beszélgetni rég nem látott ismerősökkel a cukrászdák teraszára is egy szál pólóban.
Nem véletlen: a napfény városa...
A képen a dorozsmai szélmalom látható, mely Szeged-Kiskundorozsmán található.
A feljegyzések szerint 1905-ben még 23 szélmalom volt a településen, ma már ez az egyetlen.
A négyszintes építmény földszintjét lisztespadnak, első emeletét kőpadnak, a másodikat sebeskerékpadnak, a harmadikat nagy kerékpadnak nevezték. A malomban régen három, később már csak két kőpár dolgozott. Egyiken búzát, a másikon kukoricát, a harmadikon árpát őröltek.
A vályogfalú malmot egy Czékus nevű gazda építtette 1821-ben. Czékus Andortól 1900-ban Faragó György vette meg. 1949-ben álltal le a malom vitorlái.
Eredeti szöveget lásd. http://www.vendegvaro.hu/gen?genid=8033

Nincsenek megjegyzések: