Az üzletbe lépve az az érzésem volt, hogy csak púp vagyok az eladó hátán, de ez az érzés néhány pillanat múlva elillant, mert az eladó kedvesen, készségesen mutatta meg, hogy melyik harisnya pontosan mit is tud, és még arról is felvilágosított, hogy hogyha fehérneművel kapcsolatos panaszom van, akkor is lehetőségem van reklamálni, és kicseréltetni az árut, mert állítólag nem lehet higiéniai okokra hivatkoznia a boltnak az áru visszavételekor. Ismét megtudtam valami hasznosat! De ennek az infónak még utánajárok a fogyasztóvédelemnél is.
A lényeg szerintem csak az: hogy hosszú távon csak úgy lehet szolgáltatni, ha normális, lelkiismeretes a tulaj/eladó, ha nem mindegy számára, hogy a betérő nézelődő, vásárló milyen szájízzel hagyja el az üzletet.
Frissítés:
- A fogyasztóvédelem honlapján találtam egy határozatot, melyben 40.000 Ft-ra büntetnek egy üzletet, azért, mert az üzletben ez a felirat szerepelt: „Fehérneműt egészségügyi okok miatt nem cserélünk vissza!"
- Szintén az említett honlapon volt még egy határozat, szintén 40.000 Ft. bírságról szólt, ezért a szövegért: „Kedves vásárlóink! Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy fehérneműt (bugyi, alsónadrág, zokni, melltartó) valamint fürdőruhát a 18/1998 (VI.3.) NM rendelet alapján nem áll módunkban sem kicserélni, sem visszavásárolni. Megértésüket köszönjük."
- Megnéztem az említett jogszabályt, ez "a fertőző betegségek és a járványok megelőzése érdekében szükséges járványügyi intézkedésekről" szól.
- 150.000 Ft bírsággal sújtottak egy üzletet, azért, mert ez a felirat szerepelt: „Fehérneműt egészségügyi okok miatt nem cserélünk!" Mint kiderült, ebben az üzletben soha, semmi miatt nem vesznek vissza fehérneműt, sőt a vásárlók könyve nem volt hozzáférhető, látható helyen, ráadásul a termékek ára sem volt egyértelmű.
2 megjegyzés:
nahat, pedig ez a felirat mindenhol kint van!
ezek szerint az a jogszabaly, amire hivatkoznak, az nem is errol szol?
azt mindenesetre jo tudni,hogy a "tilos a tisztessegtelen kereskedelmi gyakorlat"... szerintem a boltosok ezzel nincsenek tisztaban:)
bizony.
és az is kint van egy csomó helyen, hogy akciós terméket nem lehet visszavinni, pedig arra is ugyanaz vonatkozik, mint a nem akciósra.
Megjegyzés küldése